Kursus i moduler

Forældrekurset består af fem forskellige moduler. Alle skal begynde med Modul 1, men derefter kan man selv bygge ovenpå med de moduler, man ønsker. Holdene er små, så der er god tid til alle.

_MG_8276.jpg

Modul 1

På Modul 1 vil I blive introduceret for min tilgang til familier og for mine forældreredskaber. Redskaberne er gode at kende både for forældre og for andre, der har med børn at gøre. Vi vil lytte til hinanden med opbakning og nærvær og mærke, hvilken forskel det gør.

Modul 2 - Speciel tid

På dette modul vil I lære, hvad det vil sige at give jeres barn god opmærksomhed, når I leger, og I vil blive i stand til at begynde at give Speciel Tid. Vi vil se på, hvad der er jeres egen historie omkring leg.

Modul 3 - Lyt til børns følelser

Her vil vi tale om, hvad der skal til for at kunne blive hos børn og lytte til dem, når de har svære følelser. Vi vil lære om, hvordan vi med omsorg og nærvær kan støtte dem i at komme igennem tristhed, frygt, vrede, raseri, sorg, generthed m.m. Vi vil se på, hvad det bringer op i os hver især.

Modul 4 - Sæt grænser med kærlighed og respekt

Dette modul handler om, hvordan vi kan sætte sunde grænser og forventninger til vore børn. Vi vil lære, hvordan vi kan bryde ind med både varme og autoritet og lytte til barnets følelser, så de kan komme ud. Med dette redskab kan vi opnå samhørighed i stedet for at øge konflikten, og efterhånden vil det skabe bedre samarbejde og nærhed i familien. Vi vil arbejde med, hvordan der er blevet sat grænser for os, da vi var børn.

Modul 5 - Lyttepartnerskaber

På Modul 5 vil vi gå mere i dybden med, hvordan vi kan blive gode lyttepartnere for hinanden. Lytte-partnerskaber er et kraftfuldt redskab, der kan bruges til gensidig støtte i at håndtere stort og småt i vores forældreskab.

Priser:

Hvert modul er på 2x2 timer.

Pris pr. modul:

500 kr

Det samlede kursus på fem moduler:

2000 kr.

Ved firmabestilling med mindst fem deltagere, eller hvis man er mindst fem venner, gives 10% rabat.